Rik..snål?

desto mer pengar man har, desto snålare är man ?
Har ställt mig den frågan ett par gånger. Är det verkligen så att man blir snålare om man har mer pengar på kontot. Och att man inte är så snål om man inte har så mycket pengar?
För om man kollar på känisar så donerar dem aldrig över en miljon till någon canser eller barnfond. Bara typ 100 000 $ eller 10 000 $.  
Det är väl ju väldigt generöst av dem, men de har ju hur mycket överflödiga pengar som helst så de inte ens vet vad dem ska göra med skiten. 
Och de är ju samma sak med oss som inte lever fancy livet. eller snarare dem som inte lever i tv rutan och i tidningar. 
Och det beror ju också på hur man har blivit uppfostrad, hur man hanterar pengarna och hur man är som person.
känner ju någon -säger dock inte vem- den personen är i princip uppväxt med att hen ska vara i centrum hela tiden, hen ska bestämma och hen ska ha tillbaka sina 2 kr om man har lånat när det har vart någon krona för lite. Och det är just sånna människor som jag verkligen stör mig på. Ha lite med lidande, tänk på andra och inta bera på dig själ. 2kr... de är liksom ingenting. vad kan man köpa med de? ett tuggummi i en tuggummiautomat?
Sen finns de ju dem som är uppvuxna helt tvärt om. Delar med sig, ger pengar även fast man inte har så mycket själv. Gör lite extra mat för att de ska räcka till gäster eller ifall någon mer vill äta. Sånna människor är av den bästa typen. Enligt mig. Själv så vill jag inte sätta mig själv i någon av sittsarna. Jag kan vara snål, men jag vet också att det är fel.. Så jag delar ändå med mig även fast jag inte skulle behöva de. Sen kanske ni har andra åsikter om mig, men de skiter jag fullständigt i! 
ha en bra söndag!
 
Bye 4 Now!
 
 
 
 
 

saknar verkligen de "gamla" goa dagarna ! saknar alla er! saknar min gamla klass!
(läser ni detta och tycker bildena ska bort, just tell me)
Älskar alla er!
 
 
 


Kommentarer
Postat av: big

De är svårt dedär med pengar! Tyvärr är det så att det är det som styr :/ oavsett om man väljer att snåla eller inte :/

Svar: Sen är det också beroende på hur man har blivit uppfostrad. Hur man har lärt sig att hantera pengar och vad man har för tillstånd hemma
None None

2014-09-02 @ 14:39:05
URL: http://bigiboop.blogspot.com
Postat av: ♀ THE REVOLT ♀

har oxå undrat det xD

2014-11-30 @ 23:39:28
URL: http://TheRevolt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0