Hur vet jag när det är dags att dra sig tillbaka?🤯

Som rubriken säger .. Hur ska jag veta när det är dags att dra sig tillbaka?..
Jag är inte direkt jätte ny med att prata med folk.. men hur ska jag veta när det är dags att sluta. Jag kan märka på en gång när personen i andra änden inte visar intresse längre. Svaren blir kortare, personen svarar inte alla gånger man skickar något, personen tar inte initiativ till att starta en konversation längre.
Och det är jag fan trött på. Varje gång man träffa en ny kille, som man tror att man klickat med (på ett kompis-isch vis) och man umgås med dom en gång, sedan när man skiljs åt så blir personen en okokt lasangeplatta, hur stel som helst med svaren.. innan man träffades så skickar personen gubbar som (😍😘😉😚🙈🙊😻) och nu är det kanske ingen gubbe alls med korta och snabba svar som gör att konversationen dör ut. Varför inte bara vara rakt på sak när man börjar skriva.. Hur dum tror personen att man är. Man märker ju på sättet den har skrivit innan man träffades och på sättet den skriver efter man har träffats.. 
Detta gör ju så att tankarna blrjar snurra inom en.. Man får miljoner frågor i huvet som:
Vad gjorde jag för fel?
Är jag verkligen så ful?
Sminkade jag mig för lite?
Är jag verkligen så tjock att du inte skriver så längre?
Detta är bara några frågor dom snurrar inom mig. Jag har väldigt dålig självkänsla redan, som orsakats av flera olika händelser i mitt förflutna. Och jag utmanar mig själv varje gång jag träffar någon ny, med att peppa mig själv och säga att "Jag är fin som jag är, tycker han inte om mig så är det hans förlust ". Men detta fungerar bara tills någon dag efter. 
Varje dag kämpar jag med mitt förflutna, min självkänsla om mitt utseende och hur jag ska försöka hantera det. Jag har väldigt bra vänner som stödjer mig i detta. Men varje gång jag hör orden "Du är fin, bry dig inte om vad andra tycker" så låter det bara som en skyldighet från deras sida eftersom att dom är mina vänner . jag kommer inte kunna acceptera deras ord förens jag accepterat orden från mig själv. Vilket jag jobbar på. 
Vet inte om någon annan känner som mig.. och jag vet att det inte är någon som läser detta, men om du känner igen dig, skriv gärna till mig om din situation och hur du tänker om detta🖖🏼

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0