Otrohet..varför?

Detta är något jag funderat på ett tag.. men jag vet inte riktigt hur jag skulle få ner det text utan att det ska låta fel. Eller läsas fel. Och just detta inlägg är bara om mina tankar runt otrohet.

Det jag inte förstår hos vissa människor är otroheten.
Är man i ett förhållande tycker jag att man inte ska gå runt och flörta/vänstra med någon annan. Förstår du inte att du har en underbar kille/tjej som förmodligen inte vet vad du sysslar med men älskar dig oskyldigt ändå. Känner du dig inte skyldig? Känner du dig inte smutsig?
Har du en kille/tjej som faktiskt älskar dig varför inte stanna hos henne/honom? Varför måste du börja flörta med en tjej som kanske "gillat din bild" eller "kollat på dig".. det behöver inte betyda att den personen är intresserad utav dig. Det kan bara betyda att den förmodligen bara gillat din bild för att.. eller kollat efter sin kompis ute på stan och råkat svepa med blicken på dig.
Att vara otrogen Är inte okej. Om du nu så vill "hålla på" med fler än en tjej samtidigt tycker jag att du borde avsluta ditt förhållande. För det du gör mot din partner är väldigt sårande och ärrbildande! Han/hon kommer förmodligen ha svårt att lita på sin nästa partner på grund av dig. Allt som han/hon lagt ner på er är som ett damm moln. Det fanns aldrig där på riktigt. Tänk dig för innan du bestämmer dig för att lägga en kommentar till en tjej/kille nästa gång. Speciellt om du redan har ett förhållande! Tänk vad du gör mot din flick - eller pojkvän, man eller hustru! Det slutar aldrig bra.. det borde du vara medveten om. För sanningen kommer alltid komma fram oavsett hur mycket du döljer det.

Och för er som vet att mannen eller kvinnan har ett förhållande.. hur kan ni inte säga till dom? Hur kan ni inte säga till partnern att den(s) pojk/flickvän/man/hustru är otrogen mot dem? Jag skulle inte vilja att någon annans pojkvän stöter på mig oavsett hur snäll, charmig och snygg han än är! Det är inte okej! Jag skulle antingen säga till honom att han har en flickvän och att han borde tänka sig för vad han håller på med! Lyssnar han inte på det skulle jag gå till flickvännen och berätta. Jag vet att du nu förmodligen tänket att jag bara vill förstöra deras förhållande. Men så är inte saken. Det jag vill är att flickvännen ska veta vad hennes partner gör, då hon förmodligen är omedveten om det! Jag vet att hon också skulle tro att jag bara vill förstöra mellan dom. Men jag vill inte att någon kvinna eller man ska utsättas för otrohet! För Ett brustet hjärna har väldigt svårt att läka!
Så innan du går ut på internet eller krogen eller vad det nu är och förmodligen känner att du vill flörta runt lite. Tänk då att du har någon där hemma som älskar dig för den du är, inte för den du låtsas att vara! Tänk på att han/hon väntar på att du ska komma hem och förmodligen vill överrumpla dig med kärlek. Kommer du inte ha skuldkänslor om du är otrogen?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0